This website works best with JavaScript enabled

.

........................................................... Tηλ.: 210 9952750

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ    Γιατί όταν φοβόμαστε κάτι έντονα καταλήγουμε να το παθαίνουμε; 

    Είμαστε ¨άτυχοι¨ ή μήπως βάζουμε κι εμείς κάπου το χεράκι μας; 

work life balance

 

Σε πολλούς ανθρώπους επικρατεί μια ανισορροπία μεταξύ της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής. Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους είναι η έλλειψη ορίων ανάμεσα σ’ αυτούς τους δυο τομείς της ζωής μας, με αποτέλεσμα η ενασχόληση μας με τον έναν τομέα να γίνεται συχνά εις βάρους του άλλου. Επιπλέον δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη ένταση στους ανθρώπους τόσο οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες, που συχνά ταυτίζονται με την τελειομανία, (πχ Το σπίτι πρέπει να είναι πάντα πεντακάθαρο και τακτοποιημένο), όσο και οι πεποιθήσεις μας για κάποια θέματα (πχ Η δουλειά μου είναι πιο κουραστική από τη δική σου).

συγκρούσειςΟι συγκρούσεις είναι στη καθημερινότητα όλων μας. Πολλές φορές μάλιστα είναι αναπόφευκτες. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να μάθουμε να τις διαχειριζόμαστε και να έχουμε την ικανότητα να μας επηρεάζουν όσο το δυνατόν λιγότερο.

Γιατί όμως δημιουργούνται οι συγκρούσεις;

Ένας από τους βασικότερους λόγους είναι η διαφορετικότητα. Όλοι μας είμαστε διαφορετικοί τόσο σ’ αυτά που σκεφτόμαστε, νιώθουμε και θέλουμε όσο και στο τρόπο που θα αντιδράσουμε, θα δουλέψουμε και θα επικοινωνήσουμε με τους άλλους. Επομένως όταν συναναστρεφόμαστε με τους άλλους και δεν καταφέρνουμε να βρούμε ένα κοινό κώδικα ενδέχεται να υπάρξει σύγκρουση.

Η θετική διεκδίκηση και η αυτοπεποίθηση είναι έννοιες αλληλένδετες. Η μια ενισχύει την ανάπτυξη της άλλης. Αναπτύσσονται παράλληλα καθώς και οι δυο έχουν στον κέντρο τους την εξέλιξη και τη φροντίδα του εαυτού μας.

Πολλοί από εμάς αναρωτιόμαστε γιατί δεν παίρνουμε πάντα αυτό που θεωρούμε ότι μας αξίζει, είτε από τη δουλειά μας είτε από τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Αυτό που χρειάζεται να αναρωτηθούμε για να βρούμε την απάντηση είναι

Positive or NegativeΔεν μπορούμε να ελέγξουμε πολλές από τις καταστάσεις που συμβαίνουν στη ζωή μας, αλλά μπορούμε να ελέγξουμε το πώς θα ανταποκριθούμε σ’ αυτές. Είναι εύρημα της Ψυχολογίας ότι, σημασία δεν έχει το ίδιο το γεγονός, αλλά η αντίληψη που έχουμε για αυτό. Η σκέψη που θα κάνουμε για μια κατάσταση ή για ένα πρόσωπο θα μας οδηγήσει στο συναίσθημα και στη συμπεριφορά που θα έχουμε.

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης, στα πλαίσια του οποίου το άτομο κατακλύζεται από συναισθήματα άγχους και χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά αισθήματα. Δεν είναι ικανοποιημένο από την εργασία του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν.

Για την επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα απαιτείται κατάλληλη εκπαίδευση και επαρκής εμπειρία. Ωστόσο καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία παίζουν οι προσωπικές και κοινωνικές ικανότητες του ατόμου. Είναι απαραίτητο να αναγνωριστούν και να καλλιεργηθούν τόσο από τον ίδιο τον εργαζόμενο όσο και από την επιχείρηση.

Ο χώρος εργασίας αποτελεί πολύ συχνά ένα στρεσογόνο παράγοντα και αυτό αυξάνει την δυσκολία του να διατηρήσουμε την ψύχραιμη αντιμετώπιση που απαιτούν οι επαγγελματικές καταστάσεις. Ακόμα και αν το εργασιακό σας περιβάλλον χαρακτηρίζετε ήρεμο, είναι φυσικό να παρουσιάζονται διαφορές ή να συμβαίνουν λάθη και καθυστερήσεις που δημιουργούν εντάσεις, άγχος και τεταμένο κλίμα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την αποδοτικότητα και την ψυχολογία σας.

Η μελαγχολία και η θλίψη είναι απολύτως φυσιολογικά και αναμενόμενα συναισθήματα ως αντίδραση του οργανισμού σε  ένα τραυματικό- πιεστικό γεγονός (πένθος, απόρριψη, κάποια ασθένεια, διαζύγιο). Όταν όμως η διάρκεια και η ένταση των συναισθημάτων αυτών είναι σε υψηλά επίπεδα και δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε αρχίζει να διαφαίνεται η Κατάθλιψη. Η απελπισία και η εγκατάλειψη έχουν κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινότητα του ατόμου.

Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από τις αυξανόμενες απαιτήσεις που υπάρχουν σε όλους τους τομείς της ζωής του ατόμου. Ενώ λοιπόν κάποτε τα ταξίδια αφορούσαν συγκεκριμένα επαγγέλματα, σήμερα ολοένα και περισσότεροι άνθρωποί διαφορετικών ειδικοτήτων ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Τα επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να επιδρούν θετικά, όχι μόνο επειδή είναι πηγή επαγγελματικών ευκαιριών, αλλά και επειδή δίνουν στο άτομο μια αίσθηση ελευθερίας και ανεξαρτησίας απομακρύνοντας την ρουτίνα και δίνοντας του την ευκαιρία να γνωρίζει διαφορετικές τοποθεσίες και ανθρώπους.

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας και οι αυξανόμενες απαιτήσεις  που συνεχώς δημιουργούνται, μπορούν να σας δημιουργήσουν  άγχος. Αρχικά μπορεί να μοιάζει δύσκολο να το διαχειριστείτε, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν γίνεται.

Οι περισσότεροι οργανισμοί δεν έχουν ιδέα πόσο κοστίζει το άγχος των υπαλλήλων τους κάθε χρόνο. Μια μελέτη από το Princeton NJ ( Foster & Co Higgins ) ανέφερε ότι η υγεία κοστίζει στη μέση επιχείρηση 45% των καθαρών κερδών της.

 

 

Τα τελευταία 15 έτη η επικέντρωση της Οργανωτικής Ψυχολογίας έχει μεταφερθεί σταδιακά από το πλαίσιο, το οποίο συχνά είναι ανέφικτο ή ασύμφορο να αλλάξει, στο άτομο, δηλαδή στον εργαζόμενο.

 

 

   
 
         

 

 

Γρήγορη Επικοινωνία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κέας 6, Ηλιούπολη  ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ
(50 μέτρα από την στάση μετρό Αγ.Δημήτριος)
Τηλ: 210 9952750
Kιν: 6986561032  | 6947424481

info@hr.psychology-today.gr

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440