This website works best with JavaScript enabled

.

........................................................... Tηλ.: 210 9952750

Οι περισσότεροι οργανισμοί δεν έχουν ιδέα πόσο κοστίζει το άγχος των υπαλλήλων τους κάθε χρόνο. Μια μελέτη από το Princeton NJ ( Foster & Co Higgins ) ανέφερε ότι η υγεία κοστίζει στη μέση επιχείρηση 45% των καθαρών κερδών της.

Όπως φαίνεται οι εταιρείες δεν έχουν την πολυτέλεια να αγνοήσουν ότι η υγεία και το άγχος των υπαλλήλων δημιουργεί δαπάνη. Όχι τυχαία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Υγεία και την Ασφάλεια της Εργασίας έχει αναγνωρίσει το εργασιακό άγχος σαν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου. Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις της ΕΕ, περισσότεροι από 41 εκατομμύρια Ευρωπαίοι (σχεδόν ο 1 στους 3) έχουν προσβληθεί από το εργασιακό άγχος, γεγονός που μεταφράζεται σε εκατομμύρια μέρες απουσίας από την εργασία, απώλεια εσόδων και άλλες δυσκολίες. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε το βάθος και την έκταση στην οποία η παραγωγικότητα και η ευημερία των εργαζομένων τίθεται σε κίνδυνο από το στρες.

Αναφέρουμε μερικές από τις πιο σοβαρές συνέπειες του :

Απουσίες
Οι εργαζόμενοι πολύ συχνά απουσιάζουν από την εργασία τους με διάφορες δικαιολογίες για λόγους ψυχικής υγείας, χρησιμοποιώντας την απουσία ως μηχανισμό αντιμετώπισης του στρες, διότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πίεση της εργασίας. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Health Promotion διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι που βιώνουν υψηλή πίεση ήταν πάνω από δύο φορές πιο πιθανό να απουσιάσουν περισσότερο από πέντε φορές το χρόνο. Μια δαπανηρή συνέπεια για την επιχείρηση από τη μειωμένη παραγωγικότητα και το κόστος αντικατάστασης που επιβάλλουν οι απουσίες.

Αντιδικία
H αντιδικία γίνεται όλο και πιο συχνό φαινόμενο όχι μόνο στο σύστημα αποζημιώσεων των εργαζομένων, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ εργοδοτών-εργαζομένων. Η αίσθηση της αδυναμίας συμβάλλει σημαντικά στην πίεση των εργαζομένων και στην επιθυμία για τιμωρία. Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται αβοήθητοι, ότι δεν έχουν κανέναν έλεγχο πάνω στη ζωή τους, είναι πιο πιθανό να καταφύγουν σε ακραίες συμπεριφορές.

Παράπονα
Συχνά τα παράπονα είναι προειδοποιητικό σημάδι ότι υπάρχουν οργανωτικά προβλήματα. Κατά μέσο όρο, κάθε παράπονο που υποβάλλεται από τον εργαζόμενο μεταφράζεται σε περίπου 80 ώρες το χρόνο χαμένης παραγωγικότητας.

Ατυχήματα
Το στρες προκαλεί μείωση της προσοχής, ανησυχία και κόπωση, σίγουρη συνταγή για εργατικά ατυχήματα. Οι εργαζόμενοι που αναφέρουν υψηλή πίεση έχουν 30% περισσότερες πιθανότητες να έχουν ατυχήματα από ό, τι τα άτομα με χαμηλή πίεση.

Όταν οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν προβλήματα, απορροφούνται από αυτά και μειώνεται η απόδοση τους . Το άγχος εξασθενίζει επίσης τη διαδικασία σκέψης και την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Αυτό συμβαίνει διότι παράγεται υψηλή ποσότητα αδρεναλίνης με αποτέλεσμα να περιορίζει την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λάθη απειλητικά για τη ζωή και δαπανηρά για την επιχείρηση.

Συγκρούσεις και διαπροσωπικά προβλήματα
Συγκρούσεις των εργαζόμενων μεταξύ τους και με την διεύθυνση. Έλλειψη συνεργασίας για την επίτευξη κοινού στόχου, έντονες αντιδράσεις στους προϊσταμένους.

Προβλήματα Εξυπηρέτησης Πελατών
Εξαντλημένοι και αγχωμένοι εργαζόμενοι δημιουργούν δυσαρεστημένους πελάτες. Αυτό μπορεί να έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στα κέρδη της εταιρείας. Σύμφωνα με μια μελέτη σε πάνω από 100 εταιρείες από τον Frederick Reichheld και W. Earl Sasser, που δημοσιεύθηκε από το Harvard Business Review, ένα 5% μείωση των πελατών μεταφράζεται σε περίπου 10% μείωση στην κερδοφορία των εταιρειών. Έτσι, ακόμη και ένα σχετικά μικρό ποσοστό των πελατών που δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι με τις υπηρεσίες μιας εταιρείας μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες στην κερδοφορία. Η σύνδεση μεταξύ ικανοποιημένοι -εργαζόμενοι και ικανοποιημένοι -πελάτες είναι προφανής, αλλά ωστόσο συχνά αγνοείται.

Η αντίσταση στην αλλαγή
Πολλές απόπειρες για οργανωτικές αλλαγές με στόχο την βελτίωση της εταιρείας αποτυγχάνουν εξαιτίας της αντίστασης των εργαζομένων στις αλλαγές. Οι καλοπροαίρετες προσπάθειες για βελτίωση σαμποτάρονται διότι υπάρχει έμφυτη ψυχική αντίσταση στις αλλαγές ακόμα και όταν μιλάμε για θετικές αλλαγές. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το γνωρίζουνε οι επιχειρήσεις και να μην αγνοούν τη σύνδεση μεταξύ άγχους και του φόβου της αλλαγής. Τα ανθρώπινα όντα, όπως και άλλα θηλαστικά, είναι γενετικά προγραμματισμένα να επιθυμούν να παραμένουν στις γνωστές συνήθειες και γνώριμες συνθήκες. Τα άτομα προσκολλούνται στους παλιούς τρόπους, ακόμη και αν δεν είναι πλέον αποτελεσματικοί. Έρευνες δείχνουν ότι το στρες συνδέεται με την "neophobia" - το φόβο του νεωτερισμού. Εκατομμύρια ευρώ σπαταλούνται από επιχειρήσεις σε προσπάθειες οργανωτικών αλλαγών που δεν υλοποιούνται, διότι δε γνωρίζουν τρόπους διαχείρισης του στρες και των αντιστάσεων που προκαλούνται στους εργαζόμενους.

Τα οφέλη των προγραμμάτων διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού

Οι ειδικοί προσδιορίζουν το ανθρώπινο δυναμικό ενός οργανισμού ως το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά του 21ου αιώνα. Στρες, μειωμένη ποιότητα εργασίας, χαμηλή παραγωγικότητα κοστίζει ακριβά στην επιχείρηση. Παρά το γεγονός ότι το κόστος του άγχους των εργαζομένων είναι συγκλονιστικό για τις επιχειρήσεις δεν αναγνωρίζεται από τις διοικήσεις και δεν θεωρούν απαραίτητες τις δαπάνες για την ενίσχυση των εργαζομένων μέσω υποστηρικτικών προγραμμάτων.

Τα Προγράμματα Υποστήριξης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των αδικαιολόγητων απουσιών, μείωση του κόστους αποζημίωσης των εργαζομένων, λιγότερα παράπονα, περισσότερο ικανοποιημένους πελάτες, μειωμένο κίνδυνο ατυχημάτων, υψηλή απόδοση. Μόνο οι οργανισμοί που είναι διορατικοί, ευκίνητοι, και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς και τις ανάγκες των πελατών θα αναπτυχθούν.

 

 

   
 
         

 

 

Γρήγορη Επικοινωνία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κέας 6, Ηλιούπολη  ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ
(50 μέτρα από την στάση μετρό Αγ.Δημήτριος)
Τηλ: 210 9952750
Kιν: 6986561032  | 6947424481

info@hr.psychology-today.gr

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440