This website works best with JavaScript enabled

.

........................................................... Tηλ.: 210 9952750

Η μελαγχολία και η θλίψη είναι απολύτως φυσιολογικά και αναμενόμενα συναισθήματα ως αντίδραση του οργανισμού σε  ένα τραυματικό- πιεστικό γεγονός (πένθος, απόρριψη, κάποια ασθένεια, διαζύγιο). Όταν όμως η διάρκεια και η ένταση των συναισθημάτων αυτών είναι σε υψηλά επίπεδα και δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε αρχίζει να διαφαίνεται η Κατάθλιψη. Η απελπισία και η εγκατάλειψη έχουν κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινότητα του ατόμου.

Το πρώτο και πιο ουσιαστικό βήμα για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης είναι να αναγνωριστούν τα συμπτώματα της. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας, δεν αντιμετωπίζουν όλοι τα ίδια συμπτώματα, καθώς αυτά μπορεί να διαφέρουν σε συχνότητα, διάρκεια αλλά και μορφή, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα του κάθε ατόμου. Ακολουθούν τα πιο συχνά εμφανιζόμενα συμπτώματα, από τα οποία αν εμφανίζετε τουλάχιστον 5, υπάρχουν ενδείξεις Κατάθλιψης:

  • Δυσκολία συγκέντρωσης ή απομνημόνευσης
  • Δυσκολία στη λήψη αποφάσεων
  • Αδικαιολόγητη κόπωση και μειωμένη ενέργεια
  • Συνεχή αισθήματα ενοχής, θλίψης, άγχους, κενού, αναξιότητας ή και ανικανότητας
  • Συναισθήματα απόγνωσης
  • Μόνιμη απαισιοδοξία
  • Αϋπνία ή έντονη υπνηλία
  • Ευερεθιστικότητα, ανησυχία
  • Δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων και των αντιδράσεων
  • Απώλεια ενδιαφέροντος για αγαπημένες δραστηριότητες ή και για αγαπημένα άτομα
  • Απώλεια του αισθήματος της ευχαρίστησης.
  • Υπερκατανάλωση τροφής ή απώλεια της όρεξης
  • Αναίτιοι επίμονοι πόνοι ή προβλήματα υγείας (π.χ. πονοκεφάλους, κράμπες, ή πεπτικά προβλήματα) που δεν αντιμετωπίζονται με θεραπεία
  • Σκέψεις ή απόπειρες αυτοκτονίας

Η Κατάθλιψη δεν είναι μια ανυπέρβλητη κατάσταση, αρκεί να αποφασίσετε να την αντιμετωπίσετε.

0 απλοί τρόποι να αντιμετωπίσετε την Κατάθλιψη      

1.Μην κατηγορειτε τον εαυτό σας: Αυτή είναι η απλούστερη και σημαντικότερη μέθοδος για να νικήσετε την κατάθλιψη. Όλοι κατά διαστήματα νιώθουν δυσάρεστα, αποδεχτείτε πως δεν είναι προσωπικό σας λάθος. Η διαχείριση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης απαιτεί την αποδοχή της και έπειτα μια ενεργητική θετική προσέγγιση και υπομονή.

2.Μιλήστε γι 'αυτό: Δεν είναι εύκολο να εξηγήσετε στους οικείους σας τα συναισθήματα που βιώνετε, αλλά είναι πιο αν τα μοιραστείτε . Σίγουρα, δεν θα έχουν όλοι την ικανότητα να σας καταλάβουν απόλυτα, όμως θα μπορέσουν να σας στηρίξουν συναισθηματικά και θα σας βοηθήσουν να μην απομονωθείτε.

3.Ασκηθείτε: Μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα που θα νιώσετε ότι θέλετε να κάνετε, αλλά η άσκηση θεωρείται φυσικό αντικαταθλιπτικό λόγω της έκκρισης συγκεκριμένων ορμονών (σεροτονίνη, ενδορφίνες)που σχετίζονται με τη διάθεση. Επίσης είναι και ένας αποτελεσματικός τρόπος εκτόνωσης αισθημάτων όπως ο θυμός και το στρες

4.Εφαρμόστε ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής:

Επακολουθήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνες. Υδατάνθρακες, Ω3 λιπαρά οξέα, ιχθυέλαια και τρόφιμα που περιέχουν υψηλά  επίπεδα βιταμίνης D, παράγουν τη σεροτονίνη.

5.Προσπαθήστε να κοιμάστε όσο πρέπει:

Η κατάθλιψη και τα προβλήματα ύπνου συχνά πηγαίνουν χέρι-χέρι. Ο καθένας έχει διαφορετικές ανάγκες ύπνου, οι ειδικοί επιμένουν ότι είναι σημαντικό να διατηρείτε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου-εγρήγορσης. Ούτε η υπερυπνία, ούτε η αϋπνία έχουν θετικές επιπτώσεις στη διάθεση.

6.Αναβάλετε σημαντικές αποφάσεις:

Η κατάθλιψη μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη και την κρίση σας, έτσι είναι πιο συνετό να αναβάλετε μεγάλες αποφάσεις, σχετικά με τις σχέσεις ή την καριέρα σας, μέχρι να αισθάνεστε καλύτερα. Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει, συμβουλευτείτε άτομα της εμπιστοσύνης σας ή άτομα με εξειδικευμένες γνώσεις.

7.Προσέξτε την υγεία σας:

Αν και θα σας φανεί εύκολο και δελεαστικό να παραμελήσετε την υγεία σας, αυτό μπορεί να κάνει χειρότερα τα συμπτώματα κατάθλιψης. Στην πραγματικότητα, η κατάθλιψη μπορεί να επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα υγείας, αλλά και το αντίθετο. Άνθρωποι που παραμέλησαν τα προβλήματα υγείας που είχαν, ανέφεραν πως τα αισθήματα κατάθλιψης που βίωναν αυξήθηκαν σημαντικά.

8.Διατηρήστε μια καθημερινή ρουτίνα:

Συνεχίστε να κάνετε όλα όσα απαιτεί η καθημερινότητα σας. Η διατήρηση μιας ρουτίνας είναι σημαντική για να διατηρήσετε μια κανονικότητα στη ζωή σας και να μην αποσυρθείτε.

9.Αποφύγετε τα ναρκωτικά και το αλκοόλ:

 Η χρήση ουσιών μπορεί να αποβεί καταστροφική σε άτομα με κατάθλιψη και άγχος, καθώς επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου και κατά συνέπεια τον τρόπο που σκεφτόμαστε και βιώνουμε τις καταστάσεις.

10.Μην υπερφορτώνετε το πρόγραμμα σας:

Είναι σημαντικό να μην γεμίζετε τον χρόνο σας με περισσότερες υποχρεώσεις από όσες μπορείτε να αναλάβετε αλλά και με καταστάσεις διαφορετικές από αυτές που μπορείτε να διαχειριστείτε. Έτσι  δεν θα αυξήσετε το άγχος της καθημερινότητας και δεν θα σας είναι δυσβάστακτες οι υποχρεώσεις της ημέρας.

 

 

   
 
         

 

 

Γρήγορη Επικοινωνία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κέας 6, Ηλιούπολη  ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ
(50 μέτρα από την στάση μετρό Αγ.Δημήτριος)
Τηλ: 210 9952750
Kιν: 6986561032  | 6947424481

info@hr.psychology-today.gr

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440