This website works best with JavaScript enabled

.

........................................................... Tηλ.: 210 9952750

Ο χώρος εργασίας αποτελεί πολύ συχνά ένα στρεσογόνο παράγοντα και αυτό αυξάνει την δυσκολία του να διατηρήσουμε την ψύχραιμη αντιμετώπιση που απαιτούν οι επαγγελματικές καταστάσεις. Ακόμα και αν το εργασιακό σας περιβάλλον χαρακτηρίζετε ήρεμο, είναι φυσικό να παρουσιάζονται διαφορές ή να συμβαίνουν λάθη και καθυστερήσεις που δημιουργούν εντάσεις, άγχος και τεταμένο κλίμα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την αποδοτικότητα και την ψυχολογία σας.

Κατά την διάρκεια μιας επαγγελματικής σύγκρουσης, σκοπός δεν είναι να βγάλετε τον εαυτό σας εκτός, ούτε να επιβάλετε την δική σας θέση. Η αποτελεσματική επίλυση της σύγκρουσης είναι το κύριο ζητούμενο, γιατί έτσι το ζήτημα που σας έχει αναστατώσει δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον. Η αποτελεσματική λύση μιας σύγκρουσης θα δημιουργήσει καλύτερο επαγγελματικό κλίμα, καθώς δεν θα υπάρχει άγχος, ανταγωνιστικότητα, διαφωνίες και εντάσεις ανάμεσα στους συναδέλφους σας και εσάς.

7 Βήματα για να επιλύσετε αποτελεσματικά μια εργασιακή σύγκρουση:officestaff

1.Συνειδητοποιήστε ότι ορισμένες συγκρούσεις είναι αναπόφευκτές:

Όταν κάποιος έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση μιας εργασίας και κάτι έκτακτο προκύψει ή κάποια άλλη ιδέα εμφανιστεί, είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί αναταραχή στην ομάδα και θα υπάρξουν συγκρούσεις. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, γιατί όταν κάποιος συγκρούεται, δείχνει ταυτόχρονα και το ενδιαφέρον του να βρεθεί λύση. Έτσι  αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια πολύ δημιουργική και παραγωγική διαδικασία. Το μυστικό για να μην δημιουργήσει μια διαφωνία αρνητικό κλίμα μεταξύ των συναδέλφων είναι να θυμάστε ότι δεν πρέπει να επιτρέπετε την διαιώνιση αυτής της αντιπαράθεσης, αλλά να επιζητάτε την λύση και να βρίσκετε τις ισορροπίες

2.Διαχειριστείτε την κατάσταση με ευγένεια και όσο γίνεται πιο νωρίς:

Επιλύστε τη σύγκρουση στο ξεκίνημα της. Όσο η κατάσταση συνεχίζεται, τα πράγματα μπερδεύονται περισσότερο και οι εντάσεις αυξάνονται. Αντιμετωπίστε τις καταστάσεις με θετική πρόθεση, όταν αυτές ξεκινούν. Αν κάτι πάει στραβά, να θυμάστε ότι κανείς δεν έχει όφελος να μην λυθεί το θέμα. Ρωτήστε ευγενικά τι λάθος έχει γίνει ή τι πρέπει να διορθωθεί, προσπαθώντας να διατηρήσετε ένα ήπιο κλίμα. Οι προσωπικές αντιπαραθέσεις πρέπει να αποφεύγονται στο χώρο εργασίας, για αυτό επικεντρωθείτε στην ευγενική και άμεση επίλυση του προβλήματος και κατά συνέπεια της αντιπαράθεσης, χωρίς να εναποθέτετε ευθύνες και κατηγορίες.

3.Παρατηρήστε αντικειμενικά τί συμβαίνει και αναλογιστείτε τις συνέπειες:

Δείτε αντικειμενικά και ουδέτερα την κατάσταση και επικεντρωθείτε στο τί πραγματικά έχει συμβεί. Προσπαθήστε να μην επηρεάζεστε από άλλες οπτικές ή εικασίες και λόγια και αναλύστε ορθολογικά τα δεδομένα. Αυτό θα σας οδηγήσει στο να δείτε πιο ξεκάθαρα τα γεγονότα. Επίσης, προσπαθήστε να αναλογιστείτε τις συνέπειες που έχει η σύγκρουση στην εταιρία, σε εσάς προσωπικά αλλά και στους συναδέλφους σας. Θα παρατηρήσετε ότι το προσωπικό σας συμφέρον συνάδει με αυτό των συναδέλφων και της εταιρίας και έτσι θα επικεντρωθείτε στο να βρεθεί λύση και όχι στο να αποδείξετε το προσωπικό σας σκεπτικό

4.Μιλήστε με σεβασμό  και αμεσότητα:

Το να λύσετε τις διαφωνίες σας με κάποιον μέσω μηνυμάτων είναι συνήθως πιο δύσκολο. Προσκαλέστε το άτομο με το οποίο διαφωνείτε σε κάποιον ήσυχο χώρο και προσπαθήστε να ακούσετε την άποψη του με σεβασμό. Μην είστε αρνητικός χωρίς να εξετάσετε προσεκτικά τα λεγόμενα του συναδέλφου σας. Δείξτε ότι θαυμάζετε τον επαγγελματισμό του και σας ενδιαφέρει η άποψη του, αν όμως συνεχίζετε να διαφωνείτε εκφράστε του τα αντικειμενικά δεδομένα όσων πιστεύετε χωρίς εκνευρισμό, κατηγορίες ή υπεροψία. Ο αμοιβαίος σεβασμός και θαυμασμός είναι τα συστατικά που κάνουν τις ομάδες πιο δημιουργικές και παραγωγικές.

5.Ζητήστε συγγνώμη και ανταποκριθείτε άμεσα:

Αν ευθύνεστε για κάτι, αναγνωρίστε το λάθος άμεσα και προθυμοποιηθείτε να το διορθώσετε ή να βοηθήσετε. Το να αναλάβετε άμεσα την ευθύνη θα σας γλυτώσει από το να εξαπολύονται κατηγορίες και να δημιουργείται ένταση. Να είστε συγκεκριμένος. Ζητήστε συγγνώμη για το λάθος και ρωτήστε άμεσα τί μπορείτε να κάνετε ώστε να διορθωθεί η κατάσταση.

6.Θέστε ένα στόχο ή ζητήστε τη βοήθεια κάποιου διαμεσολαβητή:

Μερικές εντάσεις για να λυθούν χρειάζεται να τεθεί ένας στόχος. Επικεντρωθείτε στην επίτευξη του στόχου και αφήστε στην άκρη τις διαφωνίες. Αν πιστεύετε ότι η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη και δεν μπορείτε να την διαχειριστείτε, ζητήστε τη βοήθεια κάποιου ειδικά εκπαιδευμένου ή κάποιου με μεγαλύτερη εμπειρία.

7.Παραμείνετε αισιόδοξοι και ψύχραιμοι:

Να θυμάστε ότι όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονται. Μην αφήνετε τις αναποδιές να σας καταβάλλουν. Αντιμετωπίστε τις καταστάσεις με ψυχραιμία και θετική σκέψη.

 

 

   
 
         

 

 

Γρήγορη Επικοινωνία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κέας 6, Ηλιούπολη  ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ
(50 μέτρα από την στάση μετρό Αγ.Δημήτριος)
Τηλ: 210 9952750
Kιν: 6986561032  | 6947424481

info@hr.psychology-today.gr

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440