This website works best with JavaScript enabled

.

........................................................... Tηλ.: 210 9952750

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης, στα πλαίσια του οποίου το άτομο κατακλύζεται από συναισθήματα άγχους και χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά αισθήματα. Δεν είναι ικανοποιημένο από την εργασία του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν.

Χαρακτηριστικά burnout

  • Συναισθηματική εξάντληση: Συνεχή αίσθηση ψυχικής και σωματικής κόπωσης, απώλεια ενέργειας και διάθεσης
  • Αποπροσωποποίηση: Αποξένωση, εγκαθίδρυση απρόσωπων, επιθετικών και κυνικών σχέσεων
  • Έλλειψη προσωπικών επιτευγμάτων: Αίσθηση ανικανότητας που οδηγεί σε μείωση αποδοτικότητας

Στάδια burnout

  1. Ενθουσιασμός/ Απογοήτευση (πολλές προσδοκίες και απαιτήσεις)
  2. Αμφιβολία/ Αδράνεια (αμφιβάλλει αν ανταποκρίνεται η εργασία του στις προσδοκίες που είχε)
  3. Εξάντληση/ Ματαίωση (θεωρεί μάταια κάθε προσπάθεια)
  4. Απάθεια/ Κυνισμός (παραμένει στην εργασία του αδιαφορώντας για την περαιτέρω εξέλιξη)

Συμπτώματα burnout

Σε οργανικό επίπεδο: κεφαλαλγίες, υπέρταση, διαταραχές στον ύπνο και στη διατροφή, γαστρεντερικές διαταραχές

Σε συναισθηματικό επίπεδο: αίσθημα ανεπάρκειας, μειωμένη αυτοπεποίθηση, ενοχές, διαταραχές στη διάθεση, ευερεθιστότητα, αποξένωση

Σε επίπεδο συμπεριφοράς:μειωμένη απόδοση, συγκρούσεις, αδυναμία συγκέντρωσης, κοινωνική απόσυρση, επαναλαμβανόμενες απουσίες

Τί συμβάλλει στην εμφάνιση επαγγελματικής εξουθένωσης

Σε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου επικρατεί η έλλειψη αναγνώρισης, η μονότονη εργασία, η ανάληψη πολλών ευθυνών, η μη τήρηση του ωραρίου, η άσκηση πίεσης από προϊστάμενους και η έλλειψη οργάνωσης είναι εύκολο να εμφανιστεί το σύνδρομο burnout. Ωστόσο ακόμα και αν οι συνθήκες εργασίας είναι ιδανικές κάποια χαρακτηριστικά που έχει το ίδιο το άτομο μπορεί να το οδηγήσουν στην επαγγελματική εξουθένωση. Για παράδειγμα οι άνθρωποι που είναι τελειομανείς, χωρίς κοινωνικές συναναστροφές, απαισιόδοξοι ή που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα είναι πιο ευάλωτοι στην εμφάνιση του συνδρόμου.

Αντιμετώπιση του burnout

  • Αναγνωρίζω τα προειδοποιητικά σημάδια της εξουθένωσης
  • Διαχειρίζομαι την εξουθένωση

Δημιουργώ ρεαλιστικούς στόχους, αποφεύγω την ανταγωνιστικότητα, αυξάνω τις ώρες ξεκούρασης και ύπνου, κάνω διαλλείματα για ανάκτηση ενέργειας, θέτω όρια, δημιουργώ υποστηρικτικό δίκτυο εντός και εκτός εργασίας, τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι

Ωστόσο η καλύτερη αντιμετώπιση είναι πάντα η ΠΡΟΛΗΨΗ, γι’ αυτό το λόγο:

Ανάπτυξη Ανθεκτικότητας- Προσαρμοστικότητας

Η  Aποφυγή δύσκολων καταστάσεων είναι αδύνατη όμως ο τρόπος που τις αντιμετωπίζουμε μπορεί να καλλιεργηθεί και να ωφελήσει την ψυχική μας υγεία. Αναπτύσσοντας λοιπόν αυτοέλεγχο, αυτοεκτίμηση-φροντίδα εαυτού, δεξιότητες επικοινωνίας, διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων, κοινωνικότητα, θετικές εμπειρίες, θετική στάση στις αλλαγές, ενδιαφέρον για ζωή-γέλιο, μπορούμε σταδιακά να γίνουμε πιο ανθεκτικοί στις δυσκολίες.

 

 

   
 
         

 

 

Γρήγορη Επικοινωνία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κέας 6, Ηλιούπολη  ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ
(50 μέτρα από την στάση μετρό Αγ.Δημήτριος)
Τηλ: 210 9952750
Kιν: 6986561032  | 6947424481

info@hr.psychology-today.gr

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440